Äntligen fredag

Det har varit en kul dag på jobbet idag. Jag sitter numera oftast i det vi kallar "akuta tidboken" på CT'n. Mitt jobb där är att boka alla akuta remisser som kommer till CT'n, och försöka få ett jämt flöde under dagen. Förutom det ska jag se till att patienterna som ex bokas från avdelningar är förberedda med rätt nål, blodprover och ibland ska vissa även dricka kontrastmedel innan de kommer till röntgen. Det är även en hel del telefonsvarande...och lite annat smått och gott jag pysslar med. Det är en rolig position, med rätt högt tempo oftast. Men jag sitter ju mest stilla i alla fall, så det är väldigt lyxigt nu när jag blivit lite tyngre.

Igår jobbade jag kväll. Passade på att åka lite tidigare hemifrån för att shoppa lite nya kläder till Isak. Vi är i ett skifte av storlek på kläder just nu. Så det pågår en utrensning av för smått, och en påfyllnad av nytt och fräscht.
Här är några nya plagg till vår stora tuffa kille.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0