Sista jobbdagen

Igår jobbade jag sista dagen, på vääldigt länge. Nu går jag på semester tills bebis kommer - BF om tre veckor.

Känns både härligt och tråkigt att inte jobba mer. Har haft otroligt lärorika veckor nu på slutet. Det känns som om jag gjort något viktigt och betydelsefullt när jag varit på jobbet. Jag älskar mitt jobb och har såå mycket kvar att lära, vilket är jättespännande.

Men det ska ändå bli skönt att vara hemma ett tag nu, innan bebis kommer. Jag måste nog börja ställa in mig mentalt på vad som ska komma. Många har givit mig tipset att "vila ordentligt nu". Och det ska jag förstås. Men jag tänkte också försöka hinna med allt det där som annars halkar efter. Jag och Isak ska till tandläkaren bla, vi ska till BVC, sen tänkte jag försöka putsa alla fönster. Borde väl göra matlådor också till första bebistiden, men det är nog det tråkigaste på listan. 😬

Igår när jag kom hem från jobbet och bytte om såg jag i spegeln att magen sjunkit ner lite. Den är inte riktigt så där putande som den var för någon vecka sedan. Helt plötsligt kom vi ett steg närmare förlossningen, på något vis. Overkligt och verkligt på samma gång.

Ve 37, som snart är slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0