Sista barnmorskebesöket - not

Idag är det tre dagar kvar till beräknat förlossningsdatum, 15/5. Tror dock inte att bebisen tittar ut förren den blir vräkt. Alltså tror jag att det blir igångsättning.

Jag mår bra, även idag. Isak och jag har grävt upp gräs runt nästan alla träd på tomten. Tänkte att vi ska sätta kantsten och blommor runt en annan dag.

Idag var vi på näst sista barnmorskebesöket. Hon sa att det kanske var det sista, men eftersom jag son sagt tror att jag går över så blir det ett bm-besök till.
I Sthlms län får man ju en överburenhetskontroll när man gått över tiden ca en vecka. Det var ju efter den kontrollen jag blev igångsatt förra gången. Men i Uppsala län finns inget sådant som standard. Jag är egentligen inte orolig för något särskilt, och jag mår ju bra. Men jag bad ändå min barnmorska skicka en remiss för en kontroll. Så fort jag går över tiden så kommer hjärnspökena att komma. "Tänk om bebisen dör i magen" eller "Tänkt om moderkakan inte längre ger tillräckligt med näring". En plötslig död kan man förstås inte göra mycket åt, men om jag nu ska gå över tiden vill jag veta att bebisen fortfarande mår bra där inne. Att den har det den behöver. Så nu får vi se när jag får tiden för kontrollen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0