BB och trädgårdsfix

Vet ni, inatt var vi på BB. Jag hade aldrig ont under graviditeten med Isak, mer än foglossning. Och inga problem med sammandragningar eller förvärvar. Den här graviditeten har varit lika "lätt". Dessutom har jag i princip inte haft någon foglossning alls.

Men inatt vaknade jag vid tolv och hade så ont, ca en tvärhand nedanför bröstbenet. Kunde inte ligga kvar i sängen utan gick runt och försökte andas lugnt. Fick både gåshud, sammandragningar och kallsvettades. Alvedon hjälpte inte. Ringde förlossningen som ville ha in mig för kontroll. Så stackars mamma fick åka mitt i natten till oss för att ta Isak.
Efter att de tagit blodprov, blodtryck, CTG-kontroll, urinprov och kollat med ultraljud så kunde de i alla fall säga att allt såg bra ut. Smärtan nedanför bröstbenet hade lättat (efter ca 2h), men de sa att det kunde vara ett tecken på havandeskapsförgiftning. Men eftersom allt annat såg bra ut så fick vi åka hem, men om det återkommer eller jag får fler symtom ska vi åka in igen.

Vi var inte hemma förrän på morgonen, så det blev inget jobb för mig idag. Denna vecka är annars min sista jobbvecka, så jag vill gärna vara på plats dom här dagarna.

Under påskdagarna har vi stökat och fixat lite i trädgården. Klippt tuja-häcken, krattat och sånt. Har även beställt en gungställning från Hörby bruk (äntligen). Längtar så tills den kommer! Köpte ju studsmatta för några veckor sedan, så snart har vi en egen lekpark här hemma. Ser fram emot den riktiga våren och sommaren ännu mer nu 😍



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0