Vi är hemma

I fredags eftermiddag kom vi hem från Spanien. Resan gick bra. Vi hann packa upp och komma i ordning innan vi la oss. På lördagen jobbade jag 12.30-21.00. Precis innan jag skulle åka hemifrån slog Isak i munnen i soffbordet och satt fastklamrad hos mig, gråtandes. Ingen bra kombo när jag sen måste åka.

Strax innan 22 var jag hemma, och kom i säng fort. Skulle jobba 07.30-16.30 på söndagen. Men vid 23 vaknar Isak och får komma in till vår säng, vi hinner precis slumra till innan...... han kaskadkräks över hela mitt hår och ansikte. Det droppar och rinner middagsrester från mitt ansikte och jag höll själv på att kräkas för att det var så äckligt.
Den natten kändes lång kan jag meddela. Vi sanerade vårt sovrum men jag och Isak sov i Isaks säng och sambon tog soffan. Det blev en spya till den natten.

Jag åkte aldrig till jobbet eftersom jag var orolig att jag smittats. Men än sålänge inga känningar, tack och lov. Fick en hemsk huvudvärk dock, så blev ändå sängliggande halva dagen.

Så första helgen hemma blev väl sådär kan man säga. Idag är jag ledig, så Isak skulle ändå vara hemma med mig.

Tror vi ska försöka ta en promenad lite senare. Man brukar känna sig lite piggare av friskluft.

Hittade förresten den här artikeln i en tidning i Spanien. Har börjat fundera mer på vilka plaster vi har hemma. Ska försöka byta ut bla nappflaskorna till såna i glas istället.

Cykelutflykt

Idag gjorde vi en cykelutflykt. Mina föräldrar kom ner till huset i söndags, så idag gjorde vi en gemensam utflykt. Här kan man knappt hyra barnsadel till cykeln, det är nog inte olagligt men man måste skriva på papper att man tar på sig hela ansvaret om olyckan är framme. Så att cykeluthyraren går fri. Istället får man hyra cykelkärra. Isak hade aldrig åkt sådan förr, men han gillade det. Dessutom satt han lite bättre skyddad mot solen i den.

Vi cyklade från Nueva Andalucía ner till Puerto Banús, längs vattnet och stranden till Marbella. På vägen stannade vi och åt supergod lunch. Sedan tog vi en turbåt från Marbella tillbaka till Puerto Banús. Det var en häftig katamaran i två våningar. Vi hade motvind och det gungade och stänkte en del. Vi som satt högst upp i båten fick mest lite stänk på oss, men de där nere fick nog lite mer än så på sig.

Isak somnade ombord och sov vidare en liten stund i cykelkärran på väg hem. Men eftersom det inte gick att luta sätet i cykelvägen satt han ju rätt upp och "tappade huvudet". Det studsade en del så han vaknade ganska snabbt.

Väl hemma har vi vilat i skuggan, Isak har badat i baljan och jag har lyssnat lite på min ljudbok. Just nu är jag på bok nummer två i en serie av Simona Ahrnstedt. Den heter 'En enda hemlighet'.

Så här nära havet cyklade vi hela tiden. Helt fantastiskt.

Total uppladdning

Igår konstaterade både jag och sambon att vi nog trodde att vi skulle hitta på mer på semestern. Ingen av oss hade tänkt ut något speciellt, men ändå. Vi konstaterade samtidigt att det var ganska skönt att inte göra så mycket, bara vila.
Hittills har vi turats om att ha sovmorgon, sen har vi begett oss till stranden, varit där till ett-tiden, eventuellt handlat något på vägen hem, sedan vilat lite hemma medan Isak badat i badbaljan ute eller lekt med bilar. Sen har vi lagat middag, nattat Isak vid hans vanliga tid (19), och sedan gått och lagt oss vid 22.

Idag blir nog en likadan dag. Men i morgon ska vi på marknad, och på söndag kommer mina föräldrar. Så tills dess ska vi handla lite.

Stora planer som ni hör. 😉

Har skördat enorma citroner från vårt citronträd.

Spanien, Marbella

Vi är i Spanien nu. Så himla härligt. Hade ärligt talat inte riktigt ställt in mig på att vi skulle åka. Men flygresan gick strålande, Isak sov 2 av 4 timmar, vi handlade igår och idag har vi varit på stranden.

Det är precis lagom varmt här, igår eftermiddag var det 28 grader i skuggan.

Nu ska vi vila en stund. I eftermiddag ska vi beställa hem riktgt god pizza. Har längtat efter att få äta pizza här nere, konstigt nog.

Kalas

Igår hade vi kalas för Isak med familj och några vänner. Första kalaset i nya huset! Alla fick plats ordentligt, lekrummet såg ut som kaos (precis som det ska efter mycket lek), och allt var bara så mysigt. Helt perfekt. Vi grillade korv, fikade och pratade. Mina föräldrar sov över och invigde nya bäddsoffan, den fick godkänt.

Isak har sådan tur (och vi med) som har så fina människor runt oss. Och de är alltid så duktiga på att köpa presenter.

Idag har vi återställt lite efter kalaset men också packat resväskorna. I morgon flyger vi till Marbella. Det ska bli helt underbart! Kan knappt förstå det. Under tiden vi är borta har vi en målare här som ska ge sig på trappen bland annat. Den är laserad, eller lackad. Jag vet inte riktigt faktiskt. Men det är fläckigt, fult och inte ens heltäckande. Så det ska fixas nu när vi är borta.