Cykelutflykt

Idag gjorde vi en cykelutflykt. Mina föräldrar kom ner till huset i söndags, så idag gjorde vi en gemensam utflykt. Här kan man knappt hyra barnsadel till cykeln, det är nog inte olagligt men man måste skriva på papper att man tar på sig hela ansvaret om olyckan är framme. Så att cykeluthyraren går fri. Istället får man hyra cykelkärra. Isak hade aldrig åkt sådan förr, men han gillade det. Dessutom satt han lite bättre skyddad mot solen i den.

Vi cyklade från Nueva Andalucía ner till Puerto Banús, längs vattnet och stranden till Marbella. På vägen stannade vi och åt supergod lunch. Sedan tog vi en turbåt från Marbella tillbaka till Puerto Banús. Det var en häftig katamaran i två våningar. Vi hade motvind och det gungade och stänkte en del. Vi som satt högst upp i båten fick mest lite stänk på oss, men de där nere fick nog lite mer än så på sig.

Isak somnade ombord och sov vidare en liten stund i cykelkärran på väg hem. Men eftersom det inte gick att luta sätet i cykelvägen satt han ju rätt upp och "tappade huvudet". Det studsade en del så han vaknade ganska snabbt.

Väl hemma har vi vilat i skuggan, Isak har badat i baljan och jag har lyssnat lite på min ljudbok. Just nu är jag på bok nummer två i en serie av Simona Ahrnstedt. Den heter 'En enda hemlighet'.

Så här nära havet cyklade vi hela tiden. Helt fantastiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0