Gråhårig och förälskad

Jag blir ofta så stolt över Isak. Han är så duktig, hittar på saker, förstår saker och tar egna initiativ. Han är busig, glad och väldigt envis. Och det där med att vara envis är nog väldigt bra att ha i sig genom livet. Men ibland blir man ju gråhårig och gråtfärdig för att det ska trilskas så mycket. Det är ju en hel del som är tvärt-emot just nu.

Men igår följde Isak med till barnmorskan, som han faktiskt brukar. Han börjar känna sig bekväm där nu så han leker på någon stol medan jag och barnmorskan pratar och gör alla mätningar. När vi lyssnar på bebisens hjärta kommer han fram nyfiket och vill vara med och lyssna.

Trots bakslaget ned snö i början av veckan så har ju solen och värmen återvänt lite nu i alla fall. Tankarna om hur vår trädgård ska formas börjar snurra. Här näst tror jag att vi ska beställa hem en gungställning. Förmodligen blir det en från Lekmer av märket Hörby Bruk. Ska ändå beställa DN Skötväska från Carena där, så varför inte ta allt i samma svep.

Jag tycker inte det känns jättenödvändigt att lägga ner flera hundra, kanske tusen, kronor på en skötväska. Men den här verkar prisvärd, rymlig och med många fack. Bra när man kommer ha två blöjbarn ett tag.

Gungställningen är jag jättespänd på. Den ska vara stabil och det ska vara lätt att byta redskap på den. Bra när man vill ha både bebisgunga och vanlig, för större barn.

Min stora tuffa och duktiga kille 💙


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0