Äntligen energi

Sedan i höstas har jag känt att min energi lätt ätits upp. Det räcker med lite dåligt väder, en natts dålig sömn eller att dagen inte går som planerat. Då har min energi bara försvunnit och jag blir en seg zombie resten av dagen. 

Mitt "vanliga jag" städar, plockar, puffar kuddar och planerar allt från barnens säsongsgarderober till när födelsedagspresenter ska beställas. Hösten och vinterns jag har inte varit lila effektiv. Och efter att jag fick vestibularisneurit så har jag knappt rört dammsugaren.

Men nu har jag ju blivit bättre från viruset. Jag känner mig till vardags nästan helt återställd. 
Men fortfarande är den dagliga energin rätt låg. 
Jag skulle behöva komma igång med träningen för att få lite energi. Det är en stor pusselbit i det hela. Kosten är också en faktor. Men det blir ingen bantning eller godisförbud. Lite mer variation i vardagsmaten hade dock inte skadat. Men det är väl den ständiga frågan  när det är dags att veckohandla: "vad ska vi äta i veckan?" 😬🙈😄


Idag kom ju faktiskt solen fram ett par timmar. Det gav mig energi kan jag lova. Jag och barnen gick till förskolan i morse i morgonsolen. Väl hemma igen började jag göra en lista på dagens saker jag ville få gjort (jag älskar listor). När Julia sov efter lunch gjorde jag ett ryck och betade av allt på listan. 

Till middag sedan blev det soppa på morot, potatis, paprika m.m. och idag åt alla fyra samma mat utan att klaga. Bara det var en vinst! 

Energin har hållit i sig hela dagen faktiskt. Jag tror det är solens förtjänst. Drog till och med fram dammsugaren 18.30 och började möblera om lekrummet 🙈  ser såå mycket fram emot fler soliga dagar.

I lördags var vi förresten på dop. Min barndomsväns dotter döptes, och jag blev gudmor. En helt fantastisk känsla. Det känns faktiskt riktigt stort och betydelsefullt för mig.
Dopet hölls i Sollentuna kyrka, samma kyrka som Isak ör döpt i. Även det gjorde att det hela kändes lite speciellt. 
Min guddotter döps ♥️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0