Städning på schemat

Vi har något som kallas önskeschema på jobbet. Det innebär att jag själv planerar mitt schema, och varje period är tio veckor. Jag kan själv kontrollera när det behövs folk, och jag ser också när det är för många som lagt sig på samma pass. Tanken är att all personal ska försöka justera sånt själva så gott det går. Sen görs slutjusteringen av några få som har schemat som ansvar.

Jag jobbar ju 75% och har lagt mina pass så att jag är ledig varje onsdag. Och det fick jag även igenom efter slutjusteringen.
Veckan känns verkligen mycket lättare när man får vara ledig mitt i.

Så idag har Isak och jag varit hemma. Jag har dammsugit, torkat golven och dammat medan Isak sov mitt på dagen. Men annars har vi varit ute och lekt, åkt snowracer, plockat ordning lite i uterummet och lekt med lego.

En riktigt bra och mysig dag med andra ord.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0