Nästan besegrad

Idag ska jag erkänna att jag är lite trött i kroppen. Har stått själv på ett labb hela dagen. Att hämta patient, röntga, städa och återställa innan allt börjar om igen tar på krafterna. Ibland är vi två röntgensjuksköterskor på labbet eller en röntgensjuksköterska och en undersköterska. Då kan en hämta patient och städa medan den andra förbereder, röntgar och skickar bilder. Det underlättar otroligt mycket. Men det är som bekant vabruari, så en viss frånvaro gör det kort om folk.
Det har gått bra att vara själv på ett labb, jag har ju kollegor på labben intill som kan rycka in om det blir tungt. Men ändå är jag lite extra trött i benen idag tror jag.

I morgon ska jag till barnmorskan igen. Tror jag gått upp säkert 3-4 kg sedan jag var där senast.
Ska hur som helst bli mysigt att få höra bebis hjärtljud igen. Det börjar ändå bli en stor krabat därinne. Enligt en app är bebisen runt 35 cm lång nu.

Ett snyggfilter på så löser sig allt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0