75% och snart semester

Från och med i morgon går jag ner i tid. Jag ska jobba 75% så att jag kan hämta Isak tidigare om dagarna. Det känns faktiskt jättebra. Han har det bra på förskolan, men det märks att han blir trött av att vara där. Så jag tror kortare dagar blir bra.

Om tre veckor åker vi dessutom till Marbella i Spanien i tio dagar. Det var ett tag sedan vi bokade resan nu, men jag är såå glad att vi gjorde det. Sista veckan på sommarsemestern gick ju åt till att flytta, och sedan dess har vi nog grejat med något här hemma varje dag. Det är visserligen roligt att få fint hemma, men det ska också bli skönt att åka bort och bara vara.

Det blir ju Isaks första utomlandsresa, och vår första resa med barn. Jag är inte så nervös. Men funderar på vad man borde ha med sig. Är det något speciellt?
Jag har tänkt ladda paddan med filmer inför flygturen, och köpa hörlurar för barn. Solkräm, hatt och uv-dräkt ska såklart med, även om det inte är lika varmt som i juli. Men vad mer? En väska med lite leksaker i, till flygturen. Men sen vet jag inte. Har ni några tips?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0