Lite snö

Oj, så mycket snö det kom igår i Stockholmstrakten. När jag gick upp på morgonen såg jag hur det vräkte ner snö, så jag lyckades i alla fall komma iväg till jobbet en halvtimme tidigare. Men tji fick jag. Efter fyra timmar var jag framme vid Danderyds sjukhus och fick ta sats med bilen in i en snödriva för att bli av med den. Det var en parkeringsplats där, men det syntes inte.

Hem gick det bättre, för det tog bara strax över två timmar. Rena lyxen om man jämför med hur andra haft det den dagen. Bilen var visserligen helt insnöad. Upp till knäna räckte snön på mig när jag försökte få upp bildörren. Lyckligtvis är båda våra bilar utrustade med skyffel, så efter en kvart var bilen "loss".

Rätt facinerande hur det kan komma så mycket snö på så kort tid.

Här hemma har vi även insett att det inte räcker med en skyffel för att få undan snön. Vi behöver minst en skyffel till, en snösloda (eller två) och gärna en snöslunga. Får bli nästa "stora" inköp.

Såhär ser det ut hos oss ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0