Mammografi

Sista kursen är igång. Nu är det praktik fyra dagar i veckan fram till examensveckan (och denna vecka är ju kortvecka). I slutet av kursen ska ett projektarbete redovisas och lämnas in, och en hemtenta ska skrivas (men den verkar mest baseras på upplevelser = lätt). Jag läser ju en mammografikurs nu och eftersom praktikplatserna i Sthlm var slut fick jag en plats i Uppsala istället. Det gör mig ingenting eftersom jag kan hoppa på pendeln till Uppsala vid Norrviken station. Och kommunalt tar det lika lång tid till Uppsala som till Danderyd - konstigt nog. Så det går ingen nöd på mig, jag tycker bara att det ska bli otroligt spännande att få komma igång. Mammografi är inget vi läser speciellt mycket av under utbildningstiden, så det blir lite bortglömt. Samtidigt är det, vad jag förstår, brist på mammografisköterskor med Röntgensjuksköterskelegitimation.

Nu sitter jag på tåget på väg till Uppsala i alla fall. Spännande att se vad dagen kommer att erbjuda.

Så här såg morgonen ut hos oss. Myskillen som älskar lastbilar, och gärna vill köra dem på bordet. Ajöss med rosorna, kan jag säga. 😄❤️




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0