Bröst

Dag två på mammo. Har förstått att det finns en himla massa olika brösttyper, både till utseende och innehåll. Intressant!
En del av er kanske tycker att det låter helknasigt att titta på bröst hela dagarna, obekvämt kanske? Men så är det inte. För mig, och för de som jobbar här (antar att de upplever det som jag), är bröst inte en laddad kroppsdel. Det är bara en kroppsdel som vilken som helst. Däremot ska man inte ta ifrån kvinnan som kommer att det för henne kan vara en laddad kroppsdel. Det ska respekteras. Men för mig, är det bara en kroppsdel som jag gärna vill lära mig mer om. Som jag skrev tidigare läser vi inte så mycket mammografi under utbildningen, och därför ser jag fram emot att få lära mig lite mer om hela vårdförloppet. Vad som händer från undersökning till att man hittar någon förändring (benign eller malign) och hur man går vidare. Med utredning och behandling exempelvis. 

Såhär är jag klädd idag, när jag inte är på praktik förstås. Vårigt! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0