Sista dagen

Vet ni, idag var min sista dag på VFU'n. VFU6 är alltså avslutad och jag kommer aldrig mer ha "röntgenpraktik". Dock kommer det nog vara några praktikdagar i de två sista kurserna, men det är på någon ortopedavdelningen (förmodligen) och på någon mammografiavdelning (visserligen röntgen men inte VFU). 

Tänk vad tiden går fort. Fem veckors praktik är nu över, och jag har haft riktigt roligt. Angio var en glad överraskning och ett område jag gillade mycket. Att stå sterilklädd och assistera en läkare med ledare och katetrar var både pillrigt och kul.
En annan glad överraskning är att jag, sedan jag fick barn, är mycket lugnare i mig själv - vilket visas tydligt på praktiken. Upplever jag själv. Jag blir inte lika nervös och stressad över moment jag inte är så van vid eller kan fullt ut. Jag blir mer fokuserad och ber kollegorna att ge raka besked om hur vi ska gå tillväga i nästa steg, genom den strategin har jag lärt mig riktigt mycket under den här praktikperioden. 

Nu är det sovdags här. Eller snart. Målade tånaglarna i sista sekunden så det måste väl torka lite först. Men sen - sova!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0