Måndag

Hej på er

Solen skiner och jag känner mig glad idag. Jag sitter just nu på bussen på väg till ALB (Astrid Lindgrens barnsjukhus), för jag har min sista praktikvecka där. På röntgen.
Det ska bli intressant att komma dit och se hur de förhåller sig mot patienten (barnet) och anhöriga (föräldrarna). Det är lite speciella situationer. 
Ibland kan barnen vara cool-lugna inför en undersökning, men föräldrarna är utom sig av oro vilket påverkar barnet. Jag har fått höra av röntgensjuksköterskor som tidigare jobbat på ALB att det många gånger är föräldrarna som är utmaningen när barn ska röntgas.
Jag hoppas att jag får med mig några bra verktyg för att hantera sådana situationer, när den här praktiken är över.

Igår när vi var och handlade fick Isak åka i en sån där bil-vagn. Det var första gången för honom. Han tyckte det var riktgt roligt så i fortsättningen får vi väl bara använda oss av bil-vagnar. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0