Mjukisbyxor och Prosecco

Åh vad det ska bli skönt med helg nu. Sambon är hemma igen efter att ha varit bortrest två veckor, och det samlade betyget av (jobb-)veckan är minst sagt bra. Det har varit en rolig vecka, och trots att jag roddat med allt själv när det gäller kombon av jobb, Isak och hemmet så har det gått bra.

Vi är i Roslagen över helgen som sagt. När Isak hade somnat tog vi ett glas rosé och lite Prosecco. Pappa delade ut champagneglas, alla fick fina glad utom jag. Jag fick ett billigt med gravyr från när jag tog studenten från gymnasiet. Jag har ju lyckats haft sönder varenda champagneglas jag petat på under något års tid nu. Så tyvärr börjar det sina med kristallglasen. Men idag höll glaset, säkert bara för att det var billigt och för att det "fick" gå sönder. Märkligt det där.

Nu är det i alla fall sovdags. Ska bli extra mysigt att sova nu när hela familjen är samlad igen. 

Förresten.... Har längtat så mycket efter flytten idag. Det är 42 dagar kvar nu. Känns som en evighet. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0