Vardag igen

Nu börjar vardagen göra sig påmind igen. Sambon har börjat jobba efter sin tre veckors långa julledighet. Jag är tillbaka i skolan oftare för att skriva på uppsatsen och Isak har börjat på föris.

Han har varit då duktig de här två dagarna på föris. Han blev visserligen lite ledsen både igår och idag när jag lämnade, men det hade gått över innan jag lämnade gården. 

Det är två barn som skolas in i Isaks grupp nu, men han verkar inte bry sig märkbart säger pedagogerna. En del barn hade varit lite oroliga på vilan och så, det kan man ju förstå efter julledighet och sen nya inskolningar. Men Isak hade ätit bra och sovit som en stock, och det är skönt att höra. Han har blivit så stor nu...

Igår sa han "Tattor däär", alltså "Traktor där". Och han verkade medveten om att han ta två ord, för det kom i ett visst sammanhang. När han tittade ut genom fönstret och såg en traktor.
Dom säger på föris att han pratar så mycket, och det har vi ju märkt. Det är himla roligt. Det babblas verkligen hela tiden!

Nu är Isak nattad och jag ska ta en dusch. Vid åtta börjar Bygglov på tv som jag vill se. Ska passa på att småpilla lite på uppsatsen under reklampauserna tror jag. 

Hissarna i skolbyggnaden vi brukar vara i är orangea. Helknäppt. 
Men färgfullt! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0