Tips

Isaks små kinder blir lätt röda och nariga nu när det är kyligt ute. Jag brukar smörja med resorb när han kommer in, men önskade kunna smörja även förebyggande.
Som jag förstått ska man vara lite försiktig med att smörja små kinder om salvan/krämen innehåller vatten. För då kan vattnet i produkten frysa, eller hur det är.

Min syster tipsade om en kräm, som hon i sin tur fått tips om av någon som bott i riktigt riktigt kyliga områden med sina barn. 
Jag beställde krämen på apotea.se i torsdags, och i fredags kunde jag hämta ut den. Supersnabb leverans! 

Vi provade krämen idag och den verkar funka riktigt bra. Trots -11 grader var Isaks kinder alldeles mjuka och lena efter utomhusvistelsen. 

Vi ska prova den varje dag nu när han börjar förskolan igen på måndag. De är ju ute hela tiden så då känns det bra att kunna skydda även kinderna lite.

Tror tuben kostade ca 90kr.
Krämen är dryg så den kommer nog räcka ett tag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0