Nyårsdagen

Ingen pizza för oss idag. Men tacos blev det, det är ju ändå fredag...

Jag kan inte förstå att det är januari! Nytt år har jag inga problem med, men januari? Redan? Ett nytt år betyder ju givetvis just "januari", 1 januari till och med. Men herre gud vad tiden går fort just nu!

Tolvslaget firades lite annorlunda för oss.
Jag hade fullt sjå med att hålla mig vaken till midnatt så det blev kaffe, kortspel och frågesport för att hålla hjärnan igång. Väldigt roligt!
Isak sov snällt hela kvällen men vaknade 23.55, givetvis. Jag ville inte dra upp hobom för att se raketerna, då hade det tagit lååång tid att få honom att somna om igen. Så istället satte vi oss, jag och sambon, i sängen med Isak i min famn och lyssnade på raketerna. Och Isak somnade om. 
Inte riktigt som vi tänkte oss tolvslaget, men ändå mysigt. Lilla familjen samlad. 

I år händer så mycket nytt. Det sa jag nog förra nyår också, för då skulle Isak lära sig gå, säga sina första ord, jag skulle börja plugga igen och Isak skulle börja på föris.

I år tar jag examen och blir Leg. Röntgensjuksköterska, och skriver med stor sannolikhet på för jobb också. 
Vi kommer förmodligen sälja radhuset och flytta till hus, exakt var vet vi inte än. Men flytt blir det i alla fall, det är jag 99% säker på. Jag fyller 25 år (inte mer? - tänker jag då) och Isak fyller 2 år, herregud vilket stort barn vi har innan det här året är slut!
Jättespännande!

Jag ser fram emot 2016, men är lite spänd för allt nytt som kommer att hända. Men det kommer också bli ett väldigt roligt år, det är jag säker på! 

Jag provade göra ett litet tulpanarrangemang med tejp som stöd igår. Ska prova göra det till fotograferingen hemma på måndag också. Från sidan syntes tejpen inte alls, jättebra trick ju för att få blommorna att stå snyggt i vasen!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0