När det spårar...

Isak, jag och sambon satt allihopa på golvet och lekte med lego-duplo någon timme innan sovdags. Jag byggde aldrig avancerade legotorn eller fordon som liten, inte som sambon i alla fall. Medan jag försöker få ihop till ett fyrkantigt hus, bygger sambon flygledartorn med transporter och prylar. När jag är klar har mitt hus flera olika färger huller om buller, men sambons kreationer är färgkodade och sammanhängande. Imponerade.

Så diskret som möjligt räckte vi över legobitar till Isak som inte dög till våra egna byggen. Allt för att få skapa något sjäv. Vem hade egentligen roligast under vår lekstund tror ni? Hehe
Nä, Isak hade faktiskt jättekul han också. Till slut fick han mitt hus som jag fyllt med alla möjliga legodjur, och först lekte han jättefint men sen åkte allt i golvet. Så kan det gå.

Efter en stund spårade min fantasi och jag letade fram alla legogubbar som Isak har. Av någon anledning föddes en historia: 

Familjen högst upp består av en pappa, mamma och deras son. Mamman jobbar som flygvärdinna och hennes manliga kollega är killen med röda hatten, längs ner till höger. Hon vänstrade med honom vid ett tillfälle och fick tvillingflickorna intill honom, till höger.
Den manliga kollegan har en tvillingbror som jobbar på flygplatsen, ni ser honom i orange hjälm nere till vänster. Mamman vänstrade med honom också, och vips var hon gravid och födde tvillingpojkarna. 


Rätt otrolig historia, eller hur?
Men så kan det gå när man har ihop det med en flygvärdinna...
Eller?

 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0