Godmorgon

Nu är det måndag, tänkte jag skriva, men det är ju fel. Jag är på väg till skolan nu så det är väl därför det känns som måndag.

Isak har varit lite småstökig inatt. Han verkar drömma mycket på nätterna nu, och när han väl vaknar släpper han inte taget om en. Oftast vaknar han runt 22 och sen en eller ett par gånger mellan 01-03, kanske någon gång vid 05 eller där omkring och sen är det uppstigning runt 07. Ibland sover han även mer och ibland mindre såklart.
Han verkar också ha någon hungerperiod nu. Det är mer mat som gäller och dessutom vill han äta två gånger på natten. 
Det får vara så just nu. Det kanske blir en ny vana snarare än behov till slut, men då får vi ta det om ett tag. Antingen äter han upp sig efter sjuktiden innan jul, då gick han ner en del. Eller så är det en väx-period, utvecklingsfas - eller så är han bara hungrig. Struntsumma. Vill han ha mer mat, även nattetid så kan jag stå ut med det ett tag. Allt har sin tid.

Nu är jag på väg till skolan i alla fall. Jag har kunnat ha ett par lata dagar helt utan plugg, men nu är det dags att lägga i en till växel. Förutom lite småfix är vi framme på diskusionsdelen i C-uppsatsen. Känns utmanande. Men inte panikutmanande. Bara utmanande.

Dagens...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0