Fotografering

Idag har vi haft en fotograf här tillsammans med mäklaren. Vårt lilla radhus är nu fotat invändigt och utvändigt och kommer inom kort läggas ut på mäklarens hemsida, som "Kommande". Vi har ju inte köpt något nytt än så vi får se när det läggs ut till försäljning. Men skulle superbudet dyka upp kanske vi säljer även om bostaden bara ligger ute som "Kommande". Det får vi se. 

Vi stressar inte. Min oro om att bostadsbubblan kommer spricka har lugnat ner sig, så vi tittar med ro. Eller ro och ro. Vi är förstås ivriga att hitta vårt drömhus, men hellre att det tar tid och blir rätt än att stressköpa något som vi sen ångrar.

Jag är jättespänd på att få se bilderna som togs idag. Jag har höga förväntningar!
Mäklaren ska skicka dem till oss senare i veckan så att vi får godkänna dem. Känns bra. Jag säger till så fort annonsen är ute!

Det var så fint överallt hemma när det fotades. Även om vi har väldigt städat hemma till vardags så har vi inte SÅ städat som det var tidigare idag. 
Att flytta jackor och lektält fram och tillbaka i huset för att få de ur bild känns ju lite speciellt. Men det är ju också viktigt att bilderna blir bra så att intresserade ser utrymmena väl. 

Egentligen är det fel årstid att fota utomhus här. Det är ju så dystra färger utomhus. Dessutom började det snö när jag lagt ut filtar och dynor på uteplatserna, får se hur det ser ut på bild. 
Egentligen är väl inte utemiljön skitsnygg någonstans när det är vinter, barmark och brunt ute. Inte i sådana här bostads-foto-sammanhang i alla fall. 
Jag ska skicka med en "privat" bild där man ändå ser lite hur det kan se ut här på senvåren.
Våra altaner är helt underbara måste jag säga. Vi har alltid sol (om den nu är framme) på en av altanerna, och sista solglimten har vi nog till nio en sommarkväll. Det är ändå rätt bra. 
Favorittiden på året är nog ändå när syrenerna slår ut. Då är det galet vackert på baksidan med alla syrénbuskar. Jag älskar syrener!
När vi flyttar till hus ska jag definitivt ha en drös syrénbuskar och de ska få stå där de kan växa och bli hur stora de vill. Underbart!!

Bild från i våras när syrenerna blommade som vackrast! 😍






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0