Födelsedagsfika

Idag hade vi nästan hela min familj här och några från sambons familj över på fika. Födelsedagsfika närmare bestämt. Det har verkligen varit en tokmysig dag med både fina presenter, sällskap och gott fika.

Mina "drömmar" som jag bakade blev ju sådär kan man säga. Men tårtan/kakan blev desto bättre. Det var en kladdkakeliknande sak med ett lager dulce de leche på, toppat av små spritsade stjärnor av grädde, kakao och florsocker. Den blev god, och rätt fin också för att vara gjord av mig.
Mamma hade bakat två olika sorters fikabröd på beställning av mig, dom blev ju smällgoda såklart. 

I morgon ska vi på husvisning, men annars bara ta det lugnt tror jag. Känns skönt.

Fick många tulpanbuketter idag. Så himla fint. Har ett eget tulpanhav nu. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0