Åt helvette med drömmarna...

I morse låg vi och drog oss lite längre i sängen, jag och Isak. Tror vi gick upp runt sex 😓😄

Under morgonen passade jag på att göra ett städryck. Torkade ur hela kylen, dammade överallt och dammsög. Isak hjälpte till att både torka och dammsuga när han hade lust. Men rätt vad det var så tyckte jag att damsugaren stod stilla lite väl länge, då hade han släppt allt och satt sig med en bok. Gulle. Han är så förtjust i böcker, han kan sitta länge länge och "läsa" själv. 

Vi gick ut en stund innan lunch. Isak var mest sugen på att titta på grannens båt som står på en båtkärra.

Nu sover han och jag har bakat Drömmar till mitt "kalas" på lördag, när familjen kommer och firar mig.
Drömmarna blev inte som dom borde, jag hade inget hjortronsalt, som det stod att man skulle ha i receptet. Såg att någon annan bytt ut det mot bikarbonat (?), men det hade jag inte hemma heller. Så jag tog lite bakpulver. 
Vet inte om det är därför dom blev helt knäppa.... Hoppas dom smakar okej ändå. Hur kan det alltid bli knasigt när jag bakar? 

Ska baka en lite mer avancerad kaka på fredag-kväll. Blir lite nervös nu att det kommer gå åt skogen... 😬

Ser ni? Dom är ju helt runda!
Det stod att man skulle rulla bollar och lägga på plåten, jag gjorde så.
Jag tänkte till och med på att inte rulla för mycket så att de skulle förlora det där porösa.
Men ändå ser de ut såhär... 
Jäkla drömmar...hur svårt kan det vara?


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0