25 mål under året som 25-åring

Dagen har varit jättemysig. Jag och Isak har varit hemma hela dagen och lekt, han har varit så kramig och gosig. Sånt måste man ta vara på! Under förmiddagen tog vi en promenad till Sollentuna ridklubb där de, förutom hästar, har en hel inhägnad med traktorer och plogar. Gissa om Isak tyckte det vad spännande? Traktorer och båtar är det bästa som finns just nu.
Sambon kom hem tidigare från jobbet idag, så vi åkte iväg och köpte fika och beställde thaimat till middag, precis enligt min önskan. 
 
Under dagen har jag funderat lite på min "nya" ålder. Tjugofem känns som en riktigt bra ålder, jag har gott om tid att skaffa fler barn om så önskas, göra karriär, flytta, hitta en ny hobby.... Ja, jag har tid kvar till nästan allt. Det känns som att man som 25-åring blir mer tagen på allvar, jag vet inte men det känns som att det är en himla skillnad där mellan 24 och 25. Vid 20-årsåldern har man rätt nyligen gått ut gymnasiet och har inte så mycket erfarenhet av varken arbete eller livet utanför skolan. Jag generalliserar lite nu så ni får ta det med en nypa salt.
Men mycket händer från 20 till 25, det har det i alla fall gjort för mig. Att man blir klokare med åren skriver jag verkligen under på!
 
Under mitt år som 25-åring har jag några saker jag vill kunna bocka av, tjugofem mål kan man säga:
- Träna mer - måste investera mer i min hälsa
- Hitta något sätt att stärka mina naglar så att jag kan spara ut dem utan att de går av eller skivar sig
- Bli mer spontan
- Försöka att inte bli arg för småsaker, det är ju bara onödigt, men lättare sagt än gjort att "träna bort"
- Öva på att ha bättre självförtroende i samband med nya utmaningar 
- Läsa fler böcker, och då menar jag absolut inte kursböcker hehe
- Äta mer varierad kost, något som gynnar hela familjen
- Försöka träffa vännerna oftare
- Flytta till hus
- Hitta min (vår) inredningsstil och den röda tråden i "intredandet"
- Prioritera att köpa passande mattor till hemmet, det gör så mycket för helheten
- Använda mer tapet (i nästa hem) än vi gjort hittills
- Rensa garderober på kläder och prylar som inte används, någon måtta får det vara på sparandet
- Skriva VG (högsta betyg) på C-uppsatsen
- Ta examen
- Skriva på ett anställningskontrakt som Röntgensjuksköterska
- Prioritera kärleken - nu när föräldrarollen sjunkit in lite är dags att prioritera stora kärleken också
- Detta kanske är mer en dröm än ett mål, men att sova fler hela nätter vore underbart
- Få tid att vara helt ledig med familjen i sommar
- Besöka någon attraktionspark eller bondgård så Isak får titta på djur
- Fler utflykter över lag, ex besöka utomhusbad eller utflykter med båten
- Bli säkrare på att köra båt
- Måla om i vår stuga, på sommarstället
- "Rusta" upp en gammal byrå som står på sommarstället, måla och byta knoppar
- Köpa familjesäng ut till vår stuga, på sommarstället. Ni vet en sån med över- och underslaf, där underslafen är bredare
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0