Sista salstentan

Jag har varit ett vrak ett par dagar pga tentaångest och mycket att göra. Isak ville inte vara sämre så han bröt ihop igår för att han hade fått ett sår på tummen och för att han inte fick känna på elden under förskolans öppna hus igår. Det grillades scoutbröd, tror jag det kallades, men medan jag såg fram emot att smaka på brödet så ville Isak titta på elden - nära. Det blev viljornas kamp och sen gick vi hem.
Ville sätta mig på golvet när jag kom hem och äta upp kakorna jag köpt av en skolklass. Men med räddning av paddan som underhållning för terroristen så lyckades jag svänga ihop en middag. En god till och med. 

Skypepluggade med en vän igårkväll och det kändes bättre inför tentan. MEN när jag trodde att vinden hade vänt och jag lagt mig för att sova vaknade Isak och VÄGRADE somna om. Det var tummen som gjorde ont, han skulle babbla, sjunga, busa, gnälla OCH gosa med sina mjuka små händer över mitt ansikte, armar, rygg och ja.... Jag höll på att bli galen. Naglarna behövde visst klippas igen också kände jag....

Prick tre, alltså 03.00, somnade han och jag fick tre timmars ostörd sömn. Perfekt uppladdning inför ångesttentan.

Men där slutar mitt "neggande". 
Väl i skolan var tröttheten borta och fokuset var framme. Tentan kändes tjock och var på närmare hundra poäng. MEN, det kändes bra. Jag har goda förhoppningar om att jag har klarat den, och är det så så har jag skrivit min sista salstenta i den här utbildningen. Underbart!

Nu ska jag ta helg och ladda för sista kursen - mammografi! 

Trevlig helg! 

Bild från duggan, som också kom på dagens tenta.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0