Husdrömmar

Hörni, NU har vi köpt hus. Helt galet och underbart! 

Det finns så många saker jag älskar med detta hus: dubbelgarage, öppna ytor, öppet till nock vid husets hall, fem sovrum (!), bubbelbadkar, två duschar, inglasad altan, tvättstuga med egen ingång, stor tomt (1149kvm) gäststuga, lekstuga, nära till vattnet och till ett utomhusbad, stora fönster, nära till naturen....m.m. Det finns hundra saker med huset som jag älskar!

Det vi funderade över var om pendlaravståndet, mest för min del, skulle fungera. Idag tar det ca 25 min för mig till Danderyds sjukhus med morgontrafiken inräknad. Från vårt nya hem tar det ca 55 minuter - enligt GPS:en. Restiden blir ju ungefär det dubbla för mig, och det vi frågade oss var om det var värt det. Vi resonerade så att vi får mycket mer hus och tomt för pengarna där vi köpt, jämför med exempelvis Sollentuna eller närliggande orter. Huset vi köpt väger upp något ökad restid. Det är verkligen värt det! 

Några saker jag verkligen ser fram emot med huslivet är att vi kommer ha plats över för gäster att övernatta, yta på tomten för gungor, studsmatta, sandlåda osv. Plus att avståndet mellan hus och grannar blir lite större. Jag vill gärna ha grannar, men helst inte vägg i vägg. 

Det kommer nog bli en hel del skrivande om huset framöver. Och säkert lite bilder. Här kommer några sålänge:









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0