Vuxenpoäng

Jag vet inte när man räknas som vuxen. Hemma i radhuset med min familj känner jag mig vuxen, men att jag "fortfarande" pluggar får mig att känna mig lite ung... Och visst, jag är ju "bara" 24 men jag har alltid känt mig äldre än min faktiska ålder. 

Här hemma har vi två badrum, när vi flyttade in hade vi badkar på övervåningen och tvättmaskin på nedervåningen. Badkaret är sedan länge ute ur huset och numer är badrummet på övervåningen också en tvättstuga. Det är förstås härligt att bada men det är mer användbart med en tvättstuga. Än sålänge kan Isak bada i balja och om några år, kanske två, så vill vi köpa hus och då finns förhoppningsvis plats för både tvättstuga och badrum med dusch och badkar.
Badrummet på nedervåningen fick mer förvaring och känns lite trevligare att ta in gäster till också.

I förra bostaden hade vi både tvättmaskin och torktumlare, men här fanns bara det förstnämnda när vi flyttade in. Jag saknade torktumlaren jättemycket först men sen vande jag mig.
Nu när sambon varit pappaledig två veckor har han hunnit fixa massor. Bland annat sett till att en torktumlare kommer in i huset. Den kom igår och premiäranvändes idag - jag älskar den! Den har en lampa i trumman, snygg display och flera roliga funktioner. När jag tryckte på Start kände jag mig så ivrig att jag ville klappa händerna, det är säkert! Aldrig trodde jag väl att jag skulle bli så glad för en torktumlare, det är väl ändå vuxenpoäng? 

Någon gång i framtiden vill jag ha en stooor ljus och fin familjetvättstuga... 😍




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0