Röntgat och klart

Nu är det röntgat och klart för denna vecka. Hem och umgås med familjen och sen plugga järnet ikväll efter att Isak somnat. 
I morgon är det en det morgonplugg som gäller och därefter kalasförberedelser för hela slanten. Det ska bli väldigt roligt! 
Jag måste komma ihåg att sätta systemkameran på laddning så vi kan ta lite fina bilder, det känns viktigt att dokumentera första födelsedagskalaset! 

Vet ni vad som hände inatt förresten? Något riktigt stort för en trött småbarnsmamma!!
Jag tror man kan säga att Isak sov sin första hela natt, någonsin. Han nattades nämligen vid 19 igårkväll och vaknade inte förrens 05.00! Jag vaknade vid fyra och trodde klockan blivit tokig, kunde det verkligen vara så att Isak låg och sov alldeles för sig själv i sin säng i sitt rum? Jo. Jag var tvungen att gå och se om han levde och det gjorde han ju. Mellan fyra och fem vaknade jag hundra gånger för att jag var så berädd på att hämta in honom till oss, och sen vid fem vaknade han till slut. Han hade sovit klart då tyckte han men ville ligga och gosa i sängen mellan mig och sambon. Han har blivit mer gosig mot sambon också och inte lika mammig längre, och det är skönt, för det gör att han kan rulla mellan oss på nätterna och sova tätt intill vem som helst av oss.

Hur som helst är det riktigt uppskattat med lite mer sammanhängande sömn. När han blev 11 månader tyckte jag att han började sova bättre och mer sammanhängande om nätterna, han kunde sova till 01 utan att vakna, sedan blev det längre och längre men oftast inte längre än 03. Men så inatt, 05.00 mina vänner. Det var mer än guld värt! 
Det är första gången jag sover en hel natt på ETT år (nåja, 51 veckor). Bara det är värt att fira! 😃

Isak fick se flygplanen vid Arlanda idag. 
Han har alltid gillat flygplan väldigt mycket (gissa vad vi valt för motiv på 1-årstårtan?) så det här var en aktivitet i hans smak. 😋






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0