Lidingö

Idag var jag på Lidingö sjukhus och på röntgen där. Avdelningen är pytteliten, en röntgensyrra och en medicinsk sekreterare - och så jag. 😄
Där finns lite mer tid att röntga som student för oftast kommer det bara lite ströpatienter och ibland kan tre fyra stå på kö, men oftast inte mer som jag förstår det.
Jag hinner både röntga och gå igenom bilderna i lugn och ro innan nästa patient står på tur, plus att jag har min handledare för mig själv. Toppen!!!

Jag är väldigt nöjd med dagens bilder i alla fall.

Vet ni, för ett år sedan blev jag igångsatt - just idag. Tror vi skrevs in vid halv fyra på eftermiddagen på BB Sophia och sen fick jag värkstimulerande små "shotar" då och då fram till halv tolv någon gång på natten. Jag hade inte känt det minsta innan, inte ens en liten förvärk, men vid halv tolv drog det igång med en sju helsikes styrka och rätt bra fart. Vilken dimma det var, för att inte tal om smärta men lätt värt det - alla gånger! 

Min lilla Isak. Tänk att han blir ett år i morgon. Jag kan inte förstå att det fått ett år redan.
Idag fick han ettårsvaccinet, det klarade han bra men blev på eftermiddagen rätt grinig. Vi får se hur natten och morgondagen blir, men håller tummarna att vi får lite sömn i alla fall. 🙏🏻☺️

Fick ha en rosa tröja idag. En kulör jag inte burit sedan jag var 14 kanske, och det var nog bara en gång. Det är inte min färg så att säga. Men det var ändå lite kul att prova, men bara för en dag. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0