Helg

Fredag och ledig dag för min del. Under praktiken är jag ju "ledig" (hemmastudier) på fredagar och det har varit guld värt. Varför kan man inte få vara ledig alla fredagar jämt för?

Isak vaknade för dagen vid fem, i vanlig ordning, så efter lite mys var det full fart.  Vi testade stänga grinden till trappen på övervåningen och låta Isak gå runt och leka lite själv medan vi morsade oss, det funkade rätt bra. Det mesta är barnvänligt på övervåningen så han kan gå runt mellan rummen lite som han vill. 

Som ni kanske vet gillar jag tidiga mornar eftersom man får så mycket gjort då, jag är absolut mest effektiv de första timmarna på dagen. Fem kanske är lite väl tidigt att vakna men jaja, man får göra det bästa av situationen.
Innan sambon hade gått upp hade Isak och jag ätit frukost, bytt bajsblöja (ursäkta informationen), hängt tredje maskinen tvätt och lekt lite. Dessutom skrev jag klart det sista på mina inlämningsuppgifter och skickade in dem, allt innan kl 09.00. 

Sen var vi på öppet hus på isaks förskola, han börjar ju inskolas på måndag så vi ville hälsa på lite. Isak sprang iväg från oss och hängde med de andra barnen eller utforskade lite på egen hand. Det var skönt att se att han klarade sig utan oss en stund. När han blev trött kom han till oss och sen fick vi hem och åt lunch och sen fick han sova.

Nu har vi uträttat några ärenden i stinsen (shoppat lite bl.a. 😁) och nu ska vi upp till Roslagen. Mys.

Min tuffa lilla kille idag...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0