Blandad dag

Idag har det varit en riktigt blandad dag. 
Under några timmar på förmiddagen fick jag lite plugg överstökat. Vid lunch åt sambon och jag ihop i lugn och ro, eftersom Isak sov hann vi till och med prata med varandra och dricka kaffe. Vinst!

Sedan började jag sortera Isaks urvuxna kläder men blev jätteledsen när jag började tänka på alla flyktingbarn, dom behöver säkert kläderna bättre än vi. Tårarna forsade ner för kinderna när jag sorterade påsar som ska skänkas, och samtidigt tänkte jag på bilden av den lilla treåringen som ligger på stranden. Död. Europa kanske kollapsar när det svämmar över av flyktingar i en takt vi inte hinner med, men vad ska vi göra då?
Jag ska skänka kläder och lite pengar. 
Vi gör vad vi kan, som man säger.

Hur som helst...
Sen åkte Isak och jag till IKEA, medan sambon snickrade grind till baksidan. Väl hemma har vi grejat, plockat och busat. Vi har köpt stövlar, igen, eftersom han växte ur sina andra innan han hann använda dem. 
I morgon kommer mina föräldrar på besök, pappa och sambon ska snickra på altanen på framsidan. Hoppas det inte regnar allt för mycket.

Ena sekunden ligger vi allihopa på golvet och busar, andra sekunden är det bara jag kvar. Speglade mig ju i silverfatet 😄






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0