Be om hjälp och spendera

I förmiddags åkte vi hemmåt till Sollis. Vi hade lite ärenden att göra. Bla skulle vi köpa lite extra baskläder till Isak (köpte på Lindex och har beställt fr H&M), beställa tårta till Isaks ettårskalas, köpa några ettårspresenter (har även beställt en sak), handla lite sånt som inte kommer med Mathem och sist - köpa nya bh-ar. 

Sedan några dagar tillbaka har jag helt slutat amma, nattamningen rann ut i sanden mer och mer så nu var det dags för ett avslut. Bh-arna jag hade innan graviditeten är försmå, men jag har använt dom ändå. Nu när ena gick sönder så kände jag att det var droppen, osköna bh-ar är bland det värsta jag vet. Senaste åren har jag bara köpt underkläder på twilfit eftersom de är skönast och så även nu. Dessutom får man så bra hjälp med bh-storlek och passform där. Om det är något jag önskar att jag hade bett om hjälp med tidigare så är det bh-storlek och rätt nyans på foundation (hittade inte rätt förrän i början på gymnasiet tror jag). Rätt nyans/passform/storlek på dessa gör dagen mycket trevligare!

Hur som helst...
Jag började med att prova bh-ar i min vanliga storlek, men det slutade med att jag fick gå upp en storlek på ena bh-modellen och två storlekar i den andra modellen. Tur jag fick hjälp, annars hade jag ledsnat eller gått med halva brösten utanför bh-kanten. 

Twilfit har rätt ofta erbjudanden, så år ni ute efter ny bh rekommenderar jag er att kolla där. Just nu har dom erbjudande på Triumph - Amourette. Den bh-modellen är jätteskön (har den sidan tidigare) så den tipsar jag verkligen om. 

Jag gillar svarta och vita bh-ar bäst, eller någorlunda neutrala i alla fall. 
Dom här blev det idag, från Twilfit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0