Ändrade planer...

Vi skulle varit hemma hela helgen och grejat med småsaker, beställt tårta, shoppat lite mjukisar till Isak och lite annat. Men efter att jag pluggat någon timme på morgonen så åkte vi till soaratugan i norra Roslagen. Vi ska göra om här, måla tak, väggar och golv bland annat. Så vi kände att vi ville hjälpa till med förarbetet som också tar tid. Könsrollerna är starka här, så jag gav Isak lunch och därefter utfodrade jag de andra med korv och bröd. De manliga deltagarna stod för snickrandet och täckandet av golv. 
Det är lite lustigt för det blir lätt så i min familj, att kvinnorna lagar mar och bjuder på fika medan männen bygger, släpar eller tömmer dass. Vi är mer än okej med det! Däremot har några män slunkit in i köket på senare år, kanske för att både jag och min syster (inget illa menat Jess) inte tillför med jättemycket matkunskaper. 
Innan jag hade Isak drog jag mig till de "manliga" sysslorna som att bära (jag är, eller var, ganska stark) eller så passade jag på att rensa sly. Det är ändå min favoritsyssla. Men numera med Isak i hälarna, eller jag i hans hälar, blir det lite av varje. 

Hur som helst... 
Nu ska vi köra på här. Jag rastar Isak på gräset en stund. Han är så vansinnigt förtjust i vägguttag så jag blir tokig av att jaga honom därinne. 

Panoramabild från ett av rummen. 
Här ska det bli vitt överallt, förutom golven som jag tror blir gråa 
(även om min idé snarare är att vitlasera😉)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0