Måndag

Det är isaks fjärde vecka på föris (tror jag) och han räknas numer som inskolad. Jag tycker ända att han är så liten och allt är så nytt, så kan jag göra hans dagar på föris riktigt korta är jag glad. 09.00-14.00 är en ganska bra tid, inte för tidigt och inte för sent. Fast helst vill jag ha honom hemma vid lunch. Är 9-11 en bra tid kanske? Fast det är ju omöjligt, jag hinner ju inte ens till skolan och tillbaka på den tiden.

Idag lämnade jag honom vid åttatiden och kände mig som en bov, men jag vet att det blir bättre efter en stund.
Han behöver leka av sig, det märktes i morse.
Han skulle först och främst klättra på ALLT! Upp i soffan, gärna slänga sig över ryggstödet, dra fram badrumspallen och klättra upp på toan så han når handfatet, klättra på pottan osv.... Det var första morgonen både jag och sambon skulle iväg tidigt, så det var en liten prövning att försöka hålla koll på terroristen och samtidigt sminka sig.
När jag bara hade ett öga kvar att kleta mascara på så märker jag att Isak börjar pilla med sina smådjur och prylar som han brukar ha när han badar. Bra, ska bara sminka klart mig nu då! - tänker jag och skyndar mig med mascaran. Sekunden senare har han sprungit till toan och släppt ner en båt, så det var bara att fiska upp den ur toavattnet. Jag hade tidigare stått med en fot på locket, eftersom det är hans senaste grej att slänga saker i toan, men där fick jag för att jag tog bort foten. Haha, unge! 😄

Nu är jag snart vid skolan där jag ska träffa min partner som jag skriver C-uppsatsen med. Spännande! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0