Klantar**l

Igår när jag kom hem och skulle öppna en konservburk med majs till Isak så skar jag mig som tusan i vänster långfinger. På insidan mellan de två yttersta lederna.
Så fort jag skar mig såg jag hur såret delade sig som om man öppnade en dragkedja. Vårdcentralen hann precis stänga så jag skulle behöva åka till Löwet för att få det ihopsytt, och det orkade jag inte. Såret är en centimeter långt, kanske några millimeter djupt och glipade även ett par millimeter vid skadetillfället. Jag fick hålla ihop såret med ett finger och tejpade sedan med steri strip, nu glipar det bara kanske två millimeter men går upp om jag inte har det tejpat. 
Ont gör det i alla fall...hoppas jag inte drar på mig någon infektion bara.
Det komiska är att jag redan hartvå ärr i samma finger efter att ha skurit och klippt mig. 😂 Jag är bra hopplös!

Idag lyckades jag dessutom halka så jag ramlade när jag skulle kliva över grinden på nedervåningen, när jag var på väg ner från trappen. Det kändes som om jag flög genom luften och jag landade hårt på höger handflata med sträckt arm och vidare ner på höger höft och knä. Jag var tvungen att ligga kvar på golvet en stund för det gjorde så ont när jag tog emot mig att jag var helt säker på att jag brutit något i armen. Men så var förstås inte fallet. 

Jag vet inte vad det är med mig, men jag är så klumpig emellanåt. Nästan att det kommer i perioder, och ändå är jag varken stressad eller har brist på sömn (eller, det har man väl alltid som småbarnsförälder men det är överkomligt just nu iaf). 

Jaja.... I morgon får jag vara mer uppmärksam och försiktig. Vem vet vad som händer annars...?

Så här har jag lappar igen mitt sår. Bild från 1177, vårdguiden. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0