Full fart

Jaha, den här dagen börjar också den lida mot sitt slut. Känns som om jag hunnit med mycket idag, samtidigt som dagen gått väldigt fort.

Det gick bra för Isak på föris idag och sambon hämtade honom efter vilan, runt ett. Därefter hade vi en mysig, glad, trött och snorig (!!!) bebis... Eller...pojke snarare (fast han är ändå min bebis).

Sambon och jag städade medan Isak var borta och sen åkte jag som sagt till kiropraktorn. Jag ska tillbaka och gå igenom hur jag ska träna för att stärka muskulaturen i rygg och bröst, på rätt sätt. Som det är nu har jag ont mellan skulderbladen mest, i höger axel och ibland i nacken.
Kiropraktorn filmade när jag lyfte hantlar på olika sätt så att jag själv fick se hur tokigt det såg ut. Mitt vänstra skulderblad "släpper" eller rullar ut när jag sänker hantlarna framför mig, vilket enligt kiropraktorn kan bero på en svag muskulatur under skulderbladet. Inte helt otänkbart eftersom jag absolut inte är tränad. Muskulaturen runt om kompenserar för den "vilande" muskelgruppen och det kan orsaka stelhet eftersom andra muskler får jobba hårdare och på fel sätt - som jag förstår det.
Jag ska därför verkligen se till att gå dit ett par gånger nu så jag kommer igång och stärker upp musklerna. Det sista kiropraktorn gjorde var att tejpa bak mina axlar med någon typ av sporttejp, axlarna blev då sträckta bakåt så att jag fick en jättefin hållning. Men syftet var bara att känna och öva hur jag borde ha axlarna, men väldigt (kortsiktigt) effektivt måste jag säga.

Men nog om det...
Här är mina senaste fynd på PoP som jag pratade om att köpa igår. 

Min lilla plutt idag på eftermiddagen.
💙







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0