Friheten med att plugga hemma

Idag och resten av veckan pluggar jag hemma. Jag och min skrivpartner har Skype'at under morgonen och arbetat på så bra att resten av dagen blir ledig. Såå skönt!
På så vis är skrivkurser mycket roligare än pluggkurser, ofta kan man styra tiden lite mer själv när man inte behöver vara i skolan och lyssna på föreläsnigar. Det är ju det bästa när man har en liten plutt hemma också.

Egentligen skulle nog Isak kunna vara ledig från föris veckan ut, men jag vill inte att det går för många dagar innan han är där igen så därför blir han ledig i morgon så får vi se sen. 

Nu ska jag passa på att dammsuga, och plocka här hemma innan det är dags att hämta på föris. 

Jag vet inte vad det är med mig men jag längtar efter mer färg hemma. Mustiga färger nu när det är höst och vintern närmar sig. 
Den här buketten står i sovrumsfönstret och jag kan inte låta bli att fästa blicken vid den så fort jag får syn på den. Det är rosorna som lockar toror jag. 
Mer rosor, mer blodrött, mer myskänsla - så vill jag ha det nu. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0