Lugn för en sekund

När jag lägger Isak kryper jag upp i fåtöljen vi har brevid spjälsängen i hans rum, Isak ligger då i min famn och dricker välling. Varken han eller jag säger något,  vi lyssnar bara på speldosan i ett av gosedjuren som han fick när han var en lite plutt.
Sen somnar han så fort flaskan är slut och då lägger jag ner honom i sängen. Fast ofta sitter jag kvar med honom i famnen en stund och bara myser.

"Somna själv" propagerar en del föräldrar på att barnen ska göra, och visst är väl det målet. Men just nu är det här så mysigt och konfliktfritt, det funkar för Isak och det funkar för mig och sambon, så då kör vi på det. 

Innan Isak somnar får telefonen ligga åt sidan, men när han somnat brukar jag ibland blogga eller kolla Pinterest eller något annat som rensar tankarna lite. 

Igår kollade jag igenom standardkrdjorna (H&M, KappAhl, Lindex) för att se om de hade något fint till Isak. Lite nytt hade kommit in sedan jag kollade senast, här är några (gamla och) nya favoriter:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0