Julklapp

Vi jobbar rätt hårt på önskelistor i vår familj. Isak och kusinernas önskelistor skickas kors och tvärs mellan mor- och farföräldrar, gammelmödrar och -fäder, syskon och vänner.

På så vis vet man vad som är populärt och "inne" hos varje barn just nu.

På något vis känns den här julen mer speciell än förra, även om det var Isaks första. I år kan han uppleva saker på ett helt annat sätt, öppna några paket själv och se granen på ett annat vis än för ett år sedan. 
I år ska vi däremot inte ha någon gran inomhus, hela grejen kommer göra mig gråhårig om jag måste passa hela tiden så att Isak inte äter barr, kulor eller klättrar upp i den. I år ska vi ha en gran på altanen på baksidan istället, den är helt tom som en dansbana nu när möblerna är undanplockade för vintern. Så det blir nog fint med en gran där. 


Vi hade hur som helst inte tänkt köpa så många julklappar till Isak, han kommer få så mycket ändå. Men några julklappar blir det i alla fall, en pulka, en bok med djurläten och bilder, kanske en ny matta till hans rum och sist men absolut inte minst - ett kök. Han ska få ett Ikea-barnkök för det vet vi att han kommer älska, Isak är nämligen stormförtjust i att plocka i kusinernas små kök de har hemma.
Jag tänkte göra om köket, "silverdetaljerna" får vara kvar men jag ska klistra dekorplast på bänkskivan med vitt marmortryck och sen ska resten målas vitt eller grått. Har inte bestämt mig än, vilken färg tycker ni?

Orginalköket från IKEA

Något åt det här hållet ska det bli istället...







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0