En morgon och lite till

Torkat bort barntandkrämen från skjortan, tagit disktrasan och skrubbat knäna för att få bort de vita dammringarna som blir när man ålar efter Isak på golvet vid påklädning, letat upp sista bitarna av ostmackan som någon marinerat soffan med, rafsat ihop skolsakerna och en matlåda ur frysen i blindo (undrar vad som döljer sig under det frostade locket?). 

Att plugga med barn är lyxigt på många sätt, jag har en del varierande tider som gör att Isak sällan behöver sluta sent (senast 15 någon gång ibland). Som tidigast börjar han 07.15, och det är väl ändå okej. 
Den här veckan är rätt lugn, och nästa vecka börjar C-uppsatsskrivandet. Då styr jag tiden själv (tillsammans med min skrivpartner) fram till den 8/2 när det är inlämning, om jag minns rätt. Nästa vecka ska vi börja intervjua, det känns spännande men också lite svårt. Jag har aldrig intervjuat på riktigt någon gång, men det är bara att köra på så får man lära sig med tiden.

Förresten, hade ni en mysig första advent?
Det hade jag. Frukost och förmiddag hos mina föräldrar och därefter adventsfika med sambons familj. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0