Dags igen...

Nu är det dags att ta fram den riktiga studietekniken och inlärningsstilen igen. Jag skrev ett inlägg om det för länge sedan, att jag är en sån som lär mig med hjälp av färg och former. Bl.a..

Jag tycker det är rätt fascinerande att det funkar på det viset och att det funkar så pass bra. Som nu, nu har jag snabbt slängt ihop ett nät av bilder former och text och helt plötsligt förstår jag vad allt innebär. 
Blundar jag så ser jag färgen och formen - allihopa. Och därefter kan jag börja fylla i texten i varje ruta, i huvudet. På så vis kommer alla rutor, text och steg med. Oftast försvinner inget! Men däremot kan en färgad ruta bli tom för att jag inte minns texten, men själva steget finns kvar - det faller inte ut minnet. 
Så himla bra!

Så här ser jag bilden i huvudet... 

Sen fylls rutorna i med det jag skrivit.
Ofta minns jag allt, men ibland blir några rutor tomma. Har jag tur kommer jag på det efter en stund... 

Mitt kladdpapper just nu. Repeterar nödvändigt kunnande...








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0