Som en mysig tornado

Jag har inte varit hemma på mer än en vecka. Sambon har jobbat så mycket så jag flydde till Roslagen under tiden. Där har vi haft det bra. Men nu är det skönt att vara hemma och fixa och dona som vanligt några dagar. 
Under tiden jag var borta har blommorna börjat sloka och en hade dött, så nu har jag gått som en tornado här hemma för att få till mysfaktorn igen. Isak har krupit efter som en mysig tornado han med och rivit ner det han når och hittat nya ställen att stå upp emot. Det har hänt mycket med utveckligen under den veckan vi varit borta, det märks tydligt nu när vi väl är hemma. Han är snabbare, säkrare, starkare och modigare (eller oförståndig?). Han har också börjat "prata" mer och blivit mer social och bäst av allt är att han är mer kärvänlig och vill gosa, det hör tydligen till nuvarande fas har jag läst. Till nuvarande fas hör också mardrömmar och dom märker vi av. Inga hysteriska sådana, men han kan vakna både dag- och nattetid och vara ledsen på ett visst sätt som tar tid att trösta bort. Men det är bara att rida ut den stormen, även om han kommer fortsätta drömma livet ut. 

Två saker är kvar att göra här hemma renoveringsmässigt:
- Bygga altan på framsidan
- Sätta upp ett trappräcke
Vi tänkte ha en tross som räcke, men hittar vi något vi gillar bättre så kanske vi ändrar oss. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0