Sol, ogräs och nyklippt gräs

Vilken skillnad på inställning till dagen jag får beroende på om det är sol eller regn när rullgardinerna åker upp på morgoben. Här om dagen, igår eller i förrgår, när det regnade blev jag riktigt opepp på att gå ur sängen. Men i morse gick det riktigt bra och jag bara längtade till att få komma ut och lapa i mig av den härligt värmande vårsolen. 

Igårkväll rensade jag bort lite maskrosor från mamma och pappas gräsmatta och idag slutförde jag mitt arbete. Isak hängde på men tyckte att jag skulle bära honom samtidigt... ibland vore det som sagt bra att vara bläckfisk med många armar. Men det gick bra ändå tillslut.

Annars har jag inte gjort så många knop idag, handlat och gått promenader med Isak och Harry bara. 

Igår.
Jag lägger i och Isak tar upp, smakar och lägger ur 😄
"Lite skit rensar magen" - brukar man ju säga. 

Harry var en extra glad hund idag när han kunde vara ute på gården hos mamma och pappa hela dagen i det nyklippta gräset.
Gud så gott det doftar med nyklippt gräs, det är något speciellt. Somrigt.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0