Lek och bus

Som rubriken lyder, idag har vi lekt och busat jättemycket jag och Isak. Det märks att han förstår det där bättre numer. Han kan själv bjuda in till bus, på sitt sätt, och hänga på när jag busar. Det är helt fantastiskt vad mycket en så liten människa förstår egentligen. 

Förutom det har det inte hänt så mycket annat skoj idag. Har tvättat och tvättat, kan inte förstå att det alltid finns något att tvätta. Isak kräktes Pasta Bolignese på vår blå-vita sovrumsmatta igår så den ska ju i maskinen också såsmåningom. Alltid är det nått.

Pratade lite med en klasskompis, eller föredetta klasskompis ska man väl säga numer, och hon ska skriva upp mig och Isak på sin gästlista till ceremonin när de tar examen den 5 juni.
Helt sjukt. Om vi inte fått Isak hade jag också tagit examen och fått min röntgensjuksköterskelegitmation om mindre än en månad. Men nu dröjer det ett år istället, men det går fort. Dock är jag lite ledsen att jag inte får dela examensglädjen, nu och om ett år, med mina gamla klasskompisar. 

Några av dem har jag kommit så nära att vi ändå kommer ses ibland. Men ni vet ju hur det blir, livet rullar på i ett och gör att man ändå ses väldigt sällan. När man går i skolan ses man ju varje dag nästan, på så vis är det väldigt kul att plugga tycker jag.
Nåja... Kanske har jag tur (och någon annan otur) att någon går om ett år så jag har ett bekant ansikte i höst. Hehe Nej, det önskar jag såklart inte. Den nya klassen kommer säkert vara härlig den med, men lite pirrigt är det att komma till en redan sammansvetsad klass. Man vill ju aldrig vara utanför, inte ens i vuxen ålder när man ändå vet att det inte spelar så stor roll om man är bundis med dom i klassen eller inte.
Men det löser sig. Sista augusti börjar jag så jag sparar nerverna till dess.

Bäddade rent i Isaks säng idag.
Det blev ett påslakanset från Newbie. La också fram en matchande pyjamas, även den från Newbie. 
Eftersom Isak varit så varm senaste tiden när han sovit har jag tagit ur täcket, så nu har han endast påslakanet och en Newbiefilt över sig. Det har funkat bättre. Om det blir varmare i rummet kan man ju alltid ta bort filten helt så kan han sova i bara blöja och påslakan. 

Isak har ju inte napp och snuttefilt/-djur har han knappt heller. Men den blåa  Diinglisen har han alltid i sängen på natten, i bilen när han ska sova och ibland i vagnen. Inbillar mig att det blir lite symboliskt.
Lejonet som är en speldosa från samma märke spelar vi under nattningen på kvällen. Också mycket symboliskt.

Isak har ingen annan mobil i sin sänghimmel ovanför sängen än två fiskmåsar. Jag vill att det ska vara lugnt ovanför honom. Kanske tänker jag fel, men än sålänge tycker jag det duger bra. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0