Kvällsdrullig

Sista två timmarna innan läggdags brukar Isak kunna bli lite drullig. Tror det är för att han börjar bli rätt trött och slarvar med det han gör. Ibland kryper han och snavar över saker så att han ramlar med ansiktet i golvet och ibland kan han stå upp och glömma bort att han behöver hålla i sig, så då kan han falla pladask på sidan med armarna uppsträckta. Typiskt sånt som bara händer när han är trött.
Ikväll var en riktig drullekväll. I vanliga fall tar sambon honom när jag ex tvättar av sminket och byter om för kvällen/natten (brukar göra det innan jag lägger Isak), men ikväll var jag själv så Isak fick vara med. Han stod på golvet, lutad mot kommoden, när jag tvättade ansiktet men rätt vad det var faller han på sidan om kommoden men hinner slå i kinden ordentligt.  Det gick till och med hål på huden plus att kinden svullnade och blev röd och blå. Han grät länge, lilla plutten.
Strax efter skulle jag byta om och mitt i omklädningen ska Isak ställa sig upp men mattan åker undan så han halkar och slår i pannan i dörrkanten. Han blev så ledsen. Jätteledsen. 

Livet är ju så att man slår sig då och då, kanske framförallt som barn. Men som mamma vill jag ju att min bebis ska slippa få ont och vara ledsen. Jag kan ta hans smärta alla dagar i veckan.
Jag hoppas att han lär sig något av alla vurpor åtminstone, men jag misstänker att han är lite för liten för att komma ihåg att "inte slarva" och "vara försiktig" vid mattor. 

Min lille prins. Han somnade som en stock men har vaknat hundra gånger nu ikväll, säkert för att det känns obehagligt i pannan och på kinden. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0