Gå på kurs?

Hej på er

Vet ni, jag har haft en väldigt fin och bra systemkamera i snart säkert tre år - men fortfarande vet jag inte riktigt hur man hanterar den. Jag kräver inte att bilderna blir så bra att fotografiska ringer och ber om en kopia, men jag önskar att jag förstod mig på inställningarna och när man ska använda dem. 

Hittills har jag kört på alla automatiska inställningar som finns men jag har märkt att det ibland blir lite grynigt. Men ställer jag in själv (chansar på någon inställning) så kan bilderna bli riktigt bra.
Säkert finns det någon tråkig manual där man kan läsa sig till hur man ska göra, men det har jag inte tålamod till. Helst skulle jag vilja att någon visade mig inställningarna så jag fick provfota med varje inställning innan det var dags att lära sig nästa. Kanske finns det någon youtube-film man kan leta upp och kolla på?

Har ni annars några tips på hur man lättast lär sig sin kamera? 
Vore så kul om jag fick till några ordentligt fina bilder på Isak. Som det var i förrgår när jag fotade så rörde han sig i 110 och jag försökte mixtra med inställningarna, så av säkert tjugo bilder blev bara fyra-fem riktigt bra. 

Här är en som blev rätt okej
Men det blev lite skuggigt av blixten...





Kommentarer
Maria

Hej!

www.moderskeppet.se har videokurser i fotografering om hur man enklast hanterar en systemkamera :)

Väldigt pedagogiskt och bra!

Svar: Åh, tack för tipset. Det ska jag kolla in. :)
Amanda

2015-05-18 @ 08:55:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0