Första natten på ön

I förmiddags åkte vi ut till ön i regnet. Det mesta av packningen höll sig torrt ändå med hjälp av vattentäta väskor och sjösäckar som införskaffats eftersom vi åker så ofta. En del av packningen kunde stuvas ner i förvaringsutrymmet i båten (Askeladden 565 wasper) och resten fick helt enkelt bli lite blött under färden. 
Isak hade bättre kläder än jag under turen och var både torr och varm, jag hade glömt regnbyxorna så där fick jag sota. 

Resten av dagen har bestått av att elda massa ris och gammalt bråte och lite småfix i stugorna. 
I morgon ska det bli bättre väder och då hoppas jag kunna rensa lite sly bakom stora huset (som inte är jättestort men ändå störst). 
Isak sover sin första natt här på ön nu. Just nu sover han i sin resesäng och jag hoppas han fortsätter med det under kvällen så jag slipper springa mellan husen. Han sover nämligen i ena stugan och vi andra håller till i en annan nu under kvällen. Men vaknar han fler gånger än jag orkar springa så går jag och lägger mig också. Det känns bäst så. 

Satt vid brasan och tinade upp efter båtfärden när Isak sov tidigare idag. 
Finns det något bättre en än brasa och utsikt över vattnet?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0