Första arbetsdagen

Idag arbetade jag min första dag på vårdcentralen där jag sommarjobbade förra sommaren. Jag ska vara där ett par dagar i veckan under sommaren och idag jobbade jag halvdag för att fräscha upp minnet lite, jag ska vara där halvdag även i morgon också. 

Det var lite blandade känslor att lämna Isak under flera timmar, det är ju första gången men det gick väldigt bra. Isak var med sin pappa och allt gick toppen. För min del var det skönt att få vara bara Amanda ett tag och eftersom jag fick några lägesrapporter från sambon då och då så kunde jag vara lugn.

Det sociala självförtroendet är ju totalt på botten efter att ha varit så isolerad med Isak under så många månader. Jag undrade hur jag skulle kunna föra en normal konversation med en annan vuxen utan att prata blöjor, barnmat och utvecklingssteg. Men det gick bra som sagt och det var så roligt att få lite patientkontakt igen. Jag är en social människa och gillar verkligen mötet med nya människor och samtidigt känna att jag hjälper andra. Vårdyrket passar mig verkligen bra!

Nervös toaselfie från i morse. 😬😁






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0